tisdag 14 december 2010

Trotsboken & kaffe

Tomten är nu både inbokad och även utlånad...ska i vilket fall bli kul att se Olivias min när Tomten kommer.
Kommer ju fira julafton här hemma hos oss för första gången och det ska bli kul att få njuta här hemma och alla gästerna har lovat hjälpa till så jag tror det kommer gå hur bra som helst! Jag hoppas att kusin Karin kan närvara en stund också även om hon befinner sig i ett soligt & varmt Australien!

Här har jag hamnat i soffan och har spanat på säsongens sista Äntligen hemma. Läste också lite i Trotsboken. En bok av Malin Alfvén & Kristina Hofsten som vännen Anne tipade mig om och som jag har haft liggandes utan att egentligen läsa så mycket i förrän nu.

Olivia har kommit in i en ny fas och kan bli riktigt arg på oss om det är något som går emot henne och hon slår med armarna och bara toktjuter. Så det var bara till att leta upp boken och både jag & Johan nickade igenkännande när vi läste! Inte heller konstigt att det blir konfliket då det händer så mycket i deras små kroppar hela tiden. Man märker så hur Olivia tar efter de andra barnen på förskolan och vad vi gör hemma.
Tack för tipset Anne!

2 år - Frontalkrockarnas tid:
Studier har visat att det uppstår småkonflikter mellan 2-3-åringar och deras föräldrar var tredje minut och större konflikter tre-fyra gånger i timmen.

Låter ju underbart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar