tisdag 8 maj 2012

Vilmer är 2 veckor

Idag är vår lille kille 2 veckor gammal. Han är fortfarande en liten slöis och fokus nu är att han ska få i sig så mycket mat som möjligt. Det var vägning igår och imorgon får vi medsök av BVC-sköterskan och ny vägning.
Det är så otroligt skönt att Johan är hemma denna veckan så jag kan koncentrera mig på matning av lilleman. Amningen fungerar sådär eftersom lilleman är liten och har dåligt med ork och det är verkligen tur att det finns ersättning att köpa. Det var jobbigt med amningen även med Olivia men efter ett par veckor fick vi det till att fungera men denna gång känner jag att jag har varken samma tid eller tålamod för det så vi får se vad som händer. Det viktigaste är ändå att han får i sig mat.

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild! Gör det du orkar, Vilmer mår bra bara han får mat, sedan tror jag inte det spelat någon roll vilken mat det är. Det viktiga är att ni orkar! Massor av styrkekramar till er!!

    SvaraRadera
  2. Så söt han är och vilket fint namn.... Bröstmjölk eller ammning spelar ingen roll huvudsaken är att ni bBÅDA mår bra. Cornelia fick ersättning och hon har klarat sig hur fint som helst =). KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack för er uppmuntran!
    KRAM

    SvaraRadera