fredag 18 maj 2012

Dagens lyx

Det blev en inspirationstur till trädgårdshandeln Träslövs Trädgård och en hel del inköp av växter både där och på Blomsterlandet.



Hittade detta dina stora gräs: Pampasgräs. Vilka coola plymer det har blivit och egentligen skulle det klippas ner nu på våren men det har säkert sparat det för att man ska kunna se hur det ser ut under vintern. Riktigt fina!

Det blev en tur till staden för min del efter vägningen av lilleman. Han sköter sig fint och går upp bra i vikt.
Jag hade lite saker som jag var tvungen att byta inne i stan och fick även handlat lite annat också. Skönt att få lämna hemmet en stund och Johan har varit pappaledig idag och myst hemma och tagit hand om våra små hjärtan.

Nu ikväll har det blivit en hel del planterat och jag fått så bra hjälp av Olivia. Kul att hon vill vara med och greja och att hon är så duktig.

Imorgon ska jag visa bilder på vårt odlingsvitrin som vi har tagit i bruk med både tomatplantor och goda kryddor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar