måndag 30 augusti 2010

Måndag och nya rutiner

Så är det ny vecka igen och jag ser fram emot att få komma in i vardagen och hitta rutiner som fungerar för oss. Det blir ju helt annat nu när både jag & Johan jobbar mycket och lilla O är på dagis. Mycket som ska fungera med både träning och hemmafix mm. när man väl kommer hem.

Idag känner jag mig mycket piggare, tur att jag gick och la mig vid 21.30 igår och verkligen fick sova länge. Morgonen flöt på bra och Olivisen var inte så svårväckt som jag kanske trott. Hon spatserade nöjt in på dagiset och det kändes så bra att lämna henne där!

På jobbet har vi jobbat för 4 på 2 personer vilket tar på krafterna men som tur är så händer det inte så ofta. Men imorgon har vi förstärkning ett par timmar. Går nu tillbaka till min ordinarie tjänst nu när jag också går upp i arbetstid vilket känns bra.

Johan håller på att mura/putsa det sista på utsidan av vår damm. Jag har stressat på honom lite då jag vill plantera lite perenner runt om och behöver ju snart få gjort detta. Min förhoppning är att han blir klar ikväll och då kan jag plantera när jag är ledig på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar