måndag 12 oktober 2015

Ny rabatt i trädgården

Det blev en ny rabatt efter en hel del funderingar. På sikt kommer jag vilja ha ett växthus där gungan står och med singel framför för någon vilstol men det får bli när barnen blir större för just nu används den ganska så mycket. Hoppas att vår bokhäck tar sig och växer mycket till nästa säsong så blir det en fin grön bakgrund till rabatten.

Det blev en massa växter som jag ändå hade hemma. De fina rosa hortensiorna som vi fick av mamma har hamnat här, en klätterhortensia som jag haft i kruka på altanen, en hosta som jag delat på och några plantor som jag ändå delat av daggkåpan som växt sig för stor. Det enda jag har köpt nytt är ett miskantusgräs och en ny vit höstanemon.

En bit av ett armeringsnät som ändå var över här hemma hamnade mitt i rabatten och jag hoppas murgrönan tar fart och börjar klättra upp för den.






Idag har de varit jobb och stormöte och nu ikväll fick jag varit och simmat. Det blir simning på onsdag också men det är så skönt med dessa vuxenkvällar så jag var bara tvungen att åka ner idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar