söndag 9 juni 2013

Tjejvättern 2013

Andra tävlingen i min och svägerskans Tjejklassiker är nu genomförd. På exakt 4 timmar tog jag mig runt de 100 km. Strålande solsken, fin natur och storslagen utsikt på flera ställen gjorde det hela till en trevlig resa.

Trodde nog att det skulle vara värre än det var att cykla 100 km och den omtalade Ombergsbacken var inte heller så farlig som jag trott, eller hört talas om. Jag är glad att jag tränat mycket i de backarna vi har häromkring. Riktigt skönt att cykla över mållinjen och jag fick både medalj och fina blommor av barnen och mannen.




Efter målgång blev alla deltagarna bjudna på mat och det var inte fel kan jag lova.  Jag och svägerskan firade cyklingen med skumpa när i kom tillbaka till Mjölby där vi bott.

Återkommer med bilder från vårt lantliga boende på Mjölby Vandrarhem imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar