måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag 14/2


Glad Alla Hjärtans Dag på er alla!

Här hemma kör jag vabbdag då Olivia är krasslig i sin mage. Hoppas att det snart går över men imorgon får allt Johan vara hemma. Var ute på en förmiddagspromenad i morse bara för att komma ut och få lite frisk luft. Ikväll blir det simning med Ellinor och sen får det bli en mysig middag med lilla familjen.

Gårdagen spenderades hemma och det var riktigt skönt med en hemmadag. Johan började måla takbjälkarna i vårt kommande gästrum och jag ser verkligen fram emot att få det helt klart.


På eftermiddagen var vi faktiskt ute i trädgården. Vi spånande idéer till vår framsida som ska göras om nu i vår. Förra året dränerade vi baksidan av huset och i år är det dags att göra framsidan. Därför har vi inte gjort någonting med framsidan sen vi flyttat hit då vi visste att vi måste göra om dräneningen.

När dräneringsarbetet är klart blir det en hel del stenläggning. Vi kör på samma sten som vi har på vår baksida, grå tumlad sten. Det blir en stenlagd uteplats till höger om trappan och en ribbspalje som delar av uteplatsen mot garageuppfarten. Där ska mina 2 klematisar som jag köpte i höstas få växa & klättar.

 Det blir även en stengång & trappa som leder från garageuppfarten och sen ner mot källaren.
Innanför stengången och mot husgrunden ska det ligga natursten och i det vill jag ha några planteringar i form av gräs, rosor, funkia och ev. någon buxbom.
Men sen är frågan om vi ev. ska sätta en häck ut mot gatan och ha gräs mellan häcken och stengången eller om vi ska ha en rabatt med buskar mm.

Får spana efter inspiration här på nätet och i mina trädgårdsböcker.

Kom gärna med tips & idéer för vårt projekt här på bloggen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar