torsdag 29 juli 2010

Trädgårdsfix mm.

Åkte ut till Åkrabergs Trädgård igår förmiddag för att leta spaljé & japanskt gräs och fick där syn på denna ??? ja vad det nu är!
Kanske något vi skulle ha i vår kommande damm...eller INTE!

Vacka rosor i alla fina färger. Hittade både ett gräs jag gillade och en spaljé. Dock ska spaljén lämnas tillbaka då Johan kom hem från jobbet och hade börjat göra en egen som jag skulle få! Han hade bara inte hunnit göra klart den ännu!Det ska ligga en kantsten runt rabatten och sen om ca. en månad ska det sås gräs på resterande yta.


Idag har jag jobbat hela dagen. Gjorde en liten snabb sväng inom FACE innan jag började jobbet då de hade 50% i hela affären, men jag lyckades gå därifrån utan att köpa något!

Idag har det verkligen regnat hela dagen men det har varit lite mysigt att bara få vara inne nu i kväll och mysa med tända ljus och kolla lite på tvn.

Det blir jobb för min del imorgon också men efter det så är det helg och det blir nog lite utflykter till helgen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar