söndag 18 juli 2010

Slut på semestern

men kan verkligen inte klaga. Vädret har varit toppen och vi har haft en skön ledighet. Johan är hemma en vecka till och jag jobbar bara mån, tis & lördag i denna veckan som kommer så jag får mycket ledighet ändå!

Veckans projekt blir till att göra klart ribbstaketet runt altanen och börja på altantrappan. Idag fick jag inhandlat 2 stora buxbom då vår trädgårdshandlare hade 50%rabatt på dem. Jag gillar verkligen buxbom och det är kul att ha dem i olika storlekar.

Idag har jag, Olivia och Olivias mormor varit och tittat på en närliggande trädgård som hade Öppet Hus. Efter det körde vi en runda och tog en skön eftermiddagspromenad i ett nybyggt villaområde så vi kunde spana in flera trädgårdar. Så mycket inspiration vi fått!

Jag ska försöka hitta någon snygg konisk blomspaljé i järn så jag kan plantera om en kaprifol som nu växer i vår häck. Det får bli tisdagens projekt efter jobbet.

Nu blir det lite fika & film och sen ska jag försöka komma i säng något tidigare än tidigare kvällar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar