fredag 7 augusti 2015

Fotoutmaning - min favorit middag

Fredag igen och nu är det fotoutmaning som gäller hos Fröken Foto
Idag är temat min favorit middag och då står skaldjur väldigt högt på listan. Vi festade till det på räkor och kräftor tidigare i veckan. Efter en stranddag var det en perfekt avslutning och att de sen kunde avnjutas på en solig altan gör ju inte saken sämre.

På Frökens fotos blogg hittar ni fler bidrag, klicka här






Nu blir det snart klädsim på simskolan för Olivia och sen kanske ett dopp i sjön innan det får bli lite fix inför kvällens middag med vänner.

Igår gjorde jag några timmar på jobbet och sen hade familjen packat bilen och vi for till sjön för lite kvällsbad, grillning och så lite fiske. Blev en fin kväll!

10 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att det äntligen har blivit lite sol och värme, så man kan göra det där som är så roligt och hör sommaren till. Vi får se om det kan bli ett kvällsdopp även för oss ikväll.
    Här är skaldjur också en favorit. Trevlig helg! / Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja äntligen är det sol och det är ju så skönt. Vi njuter av de sista semesterdagarna:) Trevlig Helg!
      Kram Martina

      Radera
  2. Underbara fotografier på mat och dukning. När jag ser det fint dukade bordet, med vitt vin och räkor och kräftor slår det mig att visst är det kräftpremiär. Borde nog överraska en här som älskar kräftor... Fin helg till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Hoppas överraskningen blev bra:)
      Fin helg till dig också!
      Kram Martina

      Radera
  3. Ljuvligt, jag älskar skaldjur! Allra mest dillolja kräftor från insjöar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ljuvligt med sommar & skaldjur:)
      Trevlig Helg!
      Kram Martina

      Radera
  4. Fina bilder... jag har svårt för skaldjur, men tycker att det ofta är vackert att se på! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja man kan inte gilla allt:)
      Trevlig Helg!
      Kram Martina

      Radera
  5. Mmm, så gott det ser ut! Fina bilder som gör maten ännu läckrare!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt blir ju så mycket roligare och finare när man dukar fint:)
      Kram Martina

      Radera