söndag 23 augusti 2015

Byter stranden mot skidorna i Skidome

Idag skippade jag stranden och sjön. Jag och två jobbarkompisar hade bestämt att göra en utflykt till Göteborg och Skidome. En nyöppnad inomhusanläggning för längdskidåkning. 1,2 km långt spår har dom gjort och det var -2 grader. Svalt och skönt denna högsommardag:)

Kändes väldigt skumt att plocka fram alla skidkläder och kolla valla inför detta. Inser också att jag inte åkt längdskidor sen Tjejvasan 2013. Det blev åkt 6 km och jag tror nog vi alla tre kommer ha lite träningsvärk imorgon.

Första varvet kändes väldigt ostabilt och lite som Bambi på hal is men sen flöt det på bättre och tekniken sitter ju där. Först nu känns det verkligt att det är jag som ska stå på starten den första mars 2016 för att köra halvvasan.

Nu blir det till att ta tag i träningen igen och köra på med löprundor och simningen om några veckor. Funderar även på att testa på yoga som vi kör på jobbet.


Några bilder från tjejvasan och kortvasan 2013, mera om det här


Här är etappen som gäller för halvvasan. Första mars 2016!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar