söndag 22 februari 2015

Idag har det allt varit lite vår i luften

Vår lille prins vaknade med hög feber i morse och han har varit väldigt trött hela dagen. Stackarn!

Vi har röjt bland barnens alla leksaker och röjt upp och röjt ut och fått mera ordning på barnens rum. Olivia har varit hos en kompis och lekt hela eftermiddagen och jag har tillbringat en stund ute i trädgården. Jippi!

Det händer mycket där ute i trädgården. Snödroppar som börjat blomma, tulpanlökar som börjar komma upp på flera ställen. Vår entré är ju så himla tråkig och bara skriker efter nytt. Så jag får försöka hålla mig någon vecka till innan det är dags att vårfixa där.






Pelagonerna som jag har här hemma har idag kommit i ny jord och väckts från sin vintervila.

2 kommentarer:

  1. Men å så bra att jag tittade in här då,..måste väcka min pelargon också. Tror du en hortensia går att väcka också. De ser dock halvdöd ut.
    Vilken jord använder du?
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha en död hortensia vågar jag inte svara på! Jag använder blomsterlandets ekologiska jord. Lycka till med hortensian! Kram Martina

      Radera