tisdag 31 december 2013

Årskrönika 2013

Vilket år 2013 har varit!
Så tacksam för att alla nära och kära har fått varit friska.  
Är lyckligt lottad över att ha så många fina människor i mitt liv. 

Januari
Vi spenderar en skön vecka i Sälen tillsammans med fina vänner. Hundfjället blev det och Olivia gjorde premiär på slalom. Jag hängde mest i längdskidspåren för att träna inför tjejvasan.


Februari
Många turer i Åkullas längdskidspår har det åkts nu under vår långa vinter och vilken seger det var att åka i mål i Vasaloppsmålet på Tjejvasan 2013. 


Mars
Vi gjorde en light-renovering av vårt tv-rum i källaren. Målat taket vitt och lagt in trägolv. Vilken skillnad det blev och nu är det riktigt mysigt att vara här.


April
Stora födelsedagsmånaden i vår familj. Först ut är mannen, sen Olivia och till sist Vilmer.



Maj
Sköna, härliga maj månad när man har hela långa sommaren framför sig.


Juni
Dags för tjejvättern i Motala. Jag och svägerskan tar med våra familjer och gör det till en liten minisemester. Cyklingen går fint och jag avverkar 10 mil på exakt 4 timmar.


Juni
Midsommar med mitt hjärta

Juli
Så mycket bad det blivit denna sköna sommaren. Massa turer till havet och till vår fina sjö.

En snabb sväng upp till Vansbro görs för att simma 1 km i öppet vatten. Tredje tävlingen i Tjejklassikern 2013. Detta var tävlingen som vi tränat minst till och det var också den tävlingen som var enklast.


Augusti
Mannen lägger mur i vår trädgård och vi planterar träd, buskar och perenner. Sista månaden för mig som föräldraledig och jag njuter av sista helt lediga veckorna.


September
Första månaden som jag börjar jobba på allvar igen efter en lång och mycket skön föräldraledighet. 
Inskolningen på förskolan går fint, förutom lite feber. Barnen trivs på sin förskola så det går över förväntan att lämna dem och Vilmer Bus börjar också gå lagom till detta!

I slutet av september är det dags för sista tävlingen i tjejklassikern 2013. Jag åker några dagar innan tävlingen och spenderar några fina dagar i Stockholm med barndomsvänner.


Oktober
Mitt gamla skåp som har bott i förrådet de senaste åren kommer fram och målas vitt.


November
Möbelrenoveringen fortsätter och nu är det en gammal kökssoffa som snyggas till och får ta plats i vårt kök. 


December
En väldigt grön och varm månad som innehållit mycket vabb och sjukdagar tyvärr. 
Familjen är samlad och julafton firas hos oss 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar