torsdag 2 september 2010

Ledig solig dag!

Har varit helt underbart att få vara ledig idag. Vi tog sovmorgon till 08.30 och sen blev det innemys och en massa bus på förmiddagen. Efter lunch tog vi en skön eftermiddagspromenad tillsammans med våra grannar och Olivisen sov en timma i vagnen.

När Johan kom hem tog jag & Johanna en tripp till Derome Kryddor & Perenner
http://www.deromeperenner.se/ för vi hade aldrig varit där någon av oss. Jag fick ett presentkort när jag fyllde år som jag ville passa på att använda. Tyvärr hade vi inte kollat upp öppettiderna utan bara tog för givet att de hade öppet till 18.00, men de stängde 17.00 och vi kom dit vid 16.50 men jag frågade om de var hårda på tiden men då den ena kvinnan bodde på platsen så var det inte så farligt!



Och där var hur mycket som helst att titta på, mycker växter och en del del fina miljöer som man kunde inspireras av. Kommer defenitivt att återkomma hit och då har mera tid att spendera där! Just nu hade de 50% rabatt på alla klätterväxter och 30% på rosorna. Jag inhandlade 2 st.klematis, 1 kaprifol, 1 murgröna & 2 röda alunrotár. Så kvällens jobb har varit att plantera de nya inköpen och de perenner som jag hämtade hos mamma igår.



Imorgon blir det en tidig jobbdag och jag ser fram emot en ledig helg!



Bild lånad från sköna Hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar