söndag 19 september 2010

Längesedan sist!


Helgen har innefattat innemys, jobb för min del, vakennätter då Olivia har sovit dåligt pga. förkylning samt lite trädgårdsfix.


Igår lördag var vi alla hemma på förmiddagen och då det vräkte ner regn så var vi inne och mös. Eldade i kaminen och läste sagor.

Efter lunch åkte jag iväg till jobbet för ett kvällspass. Det blev en jäktig kväll men det är alltid lika roligt att jobba lördag kväll!

Idag söndag har vi varit och röstat...så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas bästa parti vinna!

Det blev en sväng till Träslövs Trädgård även idag. De hade rabatt på prydnadsträd och jag har velat ha ett vid vår damm. Visar mera trädgårdsinspiration i ett senare inlägg!

En del av stenläggningen på baksidan är klar och vi har fyllt i gjord och sått i gräs.
Vi har sparat på en "gammal" röd ros som tidigare växt på vår altan men den fick flytta på sig när vi dränerade runt huset i början av sommaren. Sen dess har den stått i en stor balja bakom vårt garage och den blommade faktikt även i sommras. Men idag fick den komma till sin nya plats. Fick klippa ner den ordentligt och så får vi se till nästa år om den tar sig!

En liten linslus ville så klart vara med på bild!

Här är prydnadsträdet planterat "Hängkaragan"

Lövfällande litet träd med tätt sittande, grova, hängande grenar. Gula ärtblommor i maj, senare baljor. Mycket härdig, vindtålig & anspråkslös.

I bakrunden fick jag idag äntligen ner kaprifolen "Eldkaprifol" som jag köpte för några veckor sedan men inte hittat den rätta platsen för ännu. Den står inte bra där jag satt den heller men där jag verkligen vill ha den ska vi gräva upp till våren så då får den stå här vid dammen i väntan på bättre tider.

Eldkaprifol. Klängande. Blommar med röda blommor juli till septemer och blir ca. 3-4 meter. Trivs bäst i sol/halvskugga






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar