fredag 16 augusti 2013

Att hinna med mycket

Vissa dagar hinner man med hur mycket som helst och andra dagar blir ingenting gjort...

Idag har vi veckostädat, jag plockar undan och dammsuger och medans jag är klar på ett rum kommer barnen sen dit och skapar en massa oreda igen, men nu är det iallafall fritt från damm.

Tvättmaskinen går varm med både kläder och sommarskor som måste tvättas av. Sen har jag hunnit slänga ut några annonser på tradera med lite barnkläder jag vill sälja av.

Men nu i  helgen vill jag vara ute och tillbringa  så mycket tid det går ute i trädgården, hoppas hoppas det inte kommer för mycket regn. Tanken är väl att vi ska börja gräva för den kommande muren på vår baksida.

Några bilder från vår rabatt som jag gjorde tidigt i somras, längtar tills det växt till sig lite bättre.
Gillar att flytta runt växterna lite i trädgården men denna rabatt ska försöka hållas vit och grön, i den mån det går. Buxbom, daggfunkia, vit astillbe, vit luktpion och så vit jättevallmo som kan bli 80 cm hög och blomma i maj till juni. Det som redan fanns sen tidigare är en krusbär och en vinbärsbuske.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar