tisdag 21 maj 2013

En förmiddag i stan

Idag stod ett besök på Bilprovningen på schemat och snälla mormor kom och var hos Vilmer då han fortfarande har feber. Snabbt avklarat och efter inga anmärkningar for jag vidare.  Det blev både besök på Granngården, Blomsterlandet och sen en veckohandling på Hajen innan jag med gott samvete lämnade staden.

Köpte med sill och färskpotatis hem så jag kunde slänga ihop lite lunch till mig och mammsen när hon var så snäll och hjälpte mig med Vilmer. Värsta sommarlunchen och som kunde avnjutas på vår altan.

När Vilmer sov sin eftermiddagslur passade jag på att smita ut och plantera lite i trädgården. Nu när mannen kommer hem ska jag plantera mera och äntligen få ner luktärtorna vid barnens lekstuga. Hittade små söta spaljer som jag letat efter som luktärtorna ska få klättra på.

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar