måndag 24 september 2012

Längesedan sist

Tiden går fort och det har blivit dåligt med uppdateringar här på bloggen.

Vardagen rullar på med förskolan för Olivia tre dagar i veckan. Mamma-barnträffar med kompisar, hemmafix, bebislek och jag försöker också få in oss på en något hälsosammare livsstil. Har som så många andra anammat LCHF och vi är i fas ett och testar oss fram med vad vi gillar och försöker att laga sådan mat Olivia gillar också även om vi kompletterar med kolhydrater till henne.

Veckan som har gått har gått bra och jag har varit riktigt taggad både med maten och med motionen. Det har blivit fyra raska promenader på 50 minuter och sen långpromenad igår med familjen. Jag försöker gå ner med vagnen och hämta Olivia på förskolan både till lämning och hämtning dock gör vädret det lite svårt då det har varit mycket regnskurar den sista tiden.

Självklart är ju målet med LCHF att jag ska gå ner i vikt. Och efter första veckan kan jag glatt konstatera att det fungerar, så här långt! Jag köpte följande bok för ett tag sedan och har sen dess laddat lite mentalt och läst på och googlat om LCHF.


Jag vill hitta det som fungerar för mig och för oss som familj och som vi kan leva med i vardagen. Det som är en fördel nu när man är föräldraledig är att man kan vara ute och promenera mycket, nackdelen är att det blir en hel del fika-träffar som är svåra att motstå.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar