söndag 2 maj 2010

Söndagens projekt!

Vilket underbart vårväder det varit idag. Här har det grejats ute med lite av varje.
Johan har börjat måla vår panel och förhoppningsvis börjar de sätta den nästa helg.
Vi har fått bytt ut vår kompost och jag började även måla vår gamla väderkvarn. Den var nära att åka till soptippen men jag kom på bättre tankar, så nu är den målad i grått och jag ska sen måla i vitt runt fönster och runt stenarna. Sen ska den få ta plats i vår stora rabatt på framsidan.
Imorgon är jag hemma med Olivia och förhoppningsvis får vi även fint väder så vi kan vara ute!

Fick också grundmålat vår utesoffa för andra gången!

Här är en stor tråkig rabatt på vår framsida, då vi ska drenera runt huset ev. nästa år kan vi inte göra så mycket här men nere i ena hörnet har vi grävt och snyggat upp och jag har gjort lite nyplanteringar. Här ska även väderkvarnen stå när den blir klar.

Bilder kommer när projektet är klart! Förebild på väderkvarnen som jag högtryckstvättat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar